Kjøpsvilkår

Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter til privatkunder i Norge.

Generelt
Partene:

Selger:
Sileco AS
Postboks 1026 Valaskjold
1705 Sarpsborg
info@sileco.no
Org. nr: 925 810 576 MVA

(heretter kun «Sileco», «vi» eller «oss»).

Kjøper:
Den person som er oppgitt som kjøper (heretter deg, kunden eller du) i bestillingen. Kjøper må ha fylt 18 år for å handle hos Sileco.

Betaling
Betaling kan foretas med kort eller faktura. Vi har to betalingsalternativer som er valgt med tanke på at du som kunde skal handle trygt og enkelt.

Klarna Checkout: Med Klarna Checkout har du flere betalingsvalg. Du kan enten betale med det samme med kreditt- eller debetkort, eller vente til senere. Dersom du ønsker å betale senere kan du velge Klarna Faktura og fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Les mer om Klarna og deres vilkår.

Vipps: Vipps tilbyr enkel betaling med mobilen. Etter at du har fylt inn leveringsadresse og telefonnummer vil du bli sendt til Vipps-appen for å bekrefte kjøpet ditt, her kan du også velge hvilken konto du vil belaste. Les vilkårene til Vipps.

Hvis du bruker Vipps eller betalingskort gjennom Klarna blir du belastet i det ordren blir gjennomført. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid. Dersom du velger å betale med Klarna Faktura, sendes faktura først etter at varene har blitt sendt fra vårt lager.

Det er også mulig å betale hele eller deler av bestillingen med gavekort. Gavekortkoden skrives inn i eget felt i kassen. Dersom beløpet på gavekortet ikke er nok til å dekke hele bestillingens totalsum, kan du betale restbeløpet med et av alternativene nevnt ovenfor.
Hele gavekortets beløp vil bli brukt dersom ordretotal er høyere enn gavekortets verdi.

Levering
Når vi mottar din bestilling, sendes varen normalt ut fra vårt lager i Sarpsborg innen 1-2 virkedager. Pakken går som brevpost med Posten Norge som opererer med en leveringstid på 1-3 virkedager. Fast fraktpris er kr. 59,- (gratis på ordre over 399,-). Små pakker leveres normalt rett i postkasse eller -boks. I noen tilfeller, for eksempel om postkassen/-boksen skulle være full, vil pakken måtte hentes på ditt lokale postkontor. Du vil i så fall motta en hentemelding/-kode for sendingen.

Du som kunde er ansvarlig for å hente sendingen når den er kommet frem. Sileco er ikke ansvarlig for å sende ut melding om henting, og Posten Norge AS returnerer uavhentede sendinger automatisk dersom sendingen(e) ikke er hentet etter 14 dager. Dersom du ikke er hjemme til avtalt tid (ved hjemlevering), ikke henter ut pakken på postkontoret, eller sendingen av en annen grunn returneres til oss uten forhåndsavtale om bruk av returrett vil du bli belastet et gebyr pålydende kr. 200,- i tillegg til returfrakt pålydende kr. 59,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer eller via Klarna avhengig av betalingsmetoden du valgte da du betalte.
Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.

Dersom din bestilling inneholder en eller flere varer som ikke er på lager i kjøpstidspunktet, vil bestillingen først bli levert i sin helhet når alle varene som bestillingen inneholder blir tilgjengelig på lager. Leveringstid for varer som ikke er på lager står opplyst på det enkelte produkts produktside.

Priser
Prisene på våre produkter er i norske kroner og inkluderer alle avgifter. Prisene er tilgjengelig på våre nettsider og gjelder inntil endring skjer.

Forbehold om feil
Vi tar forbehold mot skrivefeil, tekniske feil, prisendringer og utsolgte varer. Innholdet på nettsiden kan endres av Sileco uten forvarsel.

Rabatter og introduksjonstilbud
Rabatter gjelder for den til enhver tid aktive kampanje og dens spesifikke vilkår eller så langt lageret rekker.
Introduksjonstilbud kan kun benyttes 1 gang innenfor en periode på 12 måneder per kunde. Ved misbruk av introduksjonstilbud eller nærmere angitte kampanjevilkår, forbeholder vi oss retten til å kansellere ordren, endre prisen på bestillinger, og etterfakturere overskytende.

Kommunikasjon
Kunden samtykker i at vi kan bruke enhver kommunikasjonsform, herunder brev, telefon, e-post og SMS. Ved bestilling vil du motta en bekreftelse på kjøpet via e-post eller SMS.

Av og til benyttes SMS og nyhetsbrev for å gi kunder opplysninger om ordre, leveranse, gode tilbud og annen relevant informasjon. Dersom kunden i fremtiden ikke ønsker slik informasjon kan kunden reservere seg hos kundeservice.

Personopplysninger
Vi behandler alle våre kunders personopplysninger konfidensielt i henhold til personopplysningsloven. Vi verken selger eller videreformidler dine personopplysninger. Vi anvender disse opplysningene kun for å administrere ditt kundeforhold, sende deg din ordre og gi deg produktinformasjon. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som ligger til grunn i ditt kundeforhold, jf. personopplysningsloven § 18.

For mer informasjon om hvordan Sileco behandler personopplysninger, se vår personvernerklæring.

Angre- og returrett
Angrerettloven gir deg 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din første forsendelse. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme tilstand som du mottok den. Ved bruk av angreretten må du dekke kostnaden ved å sende varen i retur. Angrerettskjema medfølger i sendingsbekreftelsen du mottok på ditt første kjøp. Forsendelser som returneres til oss via postoppkrav vil ikke bli hentet. Vi tilbyr 30-dagers utvidet returrett, noe som betyr at du innen 30 dager fra du har mottatt varen kan velge å returnere hele eller deler av din ordre. Avtal returen med vår kundeservice. 

Kundeservice
Sileco har kundeservice på e-post og håndterer henvendelser vedrørende våre produkter og tjenester. Vår kundeservice kan nås på info@sileco.no.

Lovvalg og verneting
Eventuelle tvister avgjøres etter norsk rett. Konflikter søkes løst i minnelighet. Tvister som ikke kan løses ved voldgift skal avgjøres av norske domstoler. Rett verneting er Oslo tingrett.

Opplysning om klagemuligheter
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo

Du kan også klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no
Europakommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr

Aksept og endring av vilkår
Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov, offentlige endringer eller andre momenter som påvirker vilkårene. Nye vilkår vil bli tilgjengelig på vår nettside.

Ved å legge inn en ordre, uavhengig av valgt betalingsmetode, aksepteres disse vilkår av kunden.

Sist oppdatert: 13.10.2021

Handlekurv
Handle for kun 399,- til og få gratis frakt!
Handlekurven er tom