MENY
0 0,-

Salgsvilkår

Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter til privatkunder i Norge.

Generelt

Partene:

Selger:
Sileco.no

E-post: kundeservice@sileco.no
Org. nr: 925 810 576MVA

(heretter kun «Sileco», «vi» eller «oss»).

Kjøper:
Den person som er oppgitt som kjøper (heretter deg, kunden eller du) i bestillingen. Kjøper må ha fylt 18 år for å handle på sileco.no.

Betaling

Betaling kan foretas med kort eller faktura. Vi har to betalingsalternativer som er valgt med tanke på at du som kunde skal handle trygt og enkelt.

Klarna Checkout: Med Klarna Checkout har du flere betalingsvalg. Du kan enten betale med det samme med kreditt- eller debetkort, eller vente til senere. Dersom du ønsker å betale senere kan du velge Klarna Faktura og fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Les mer om Klarna og deres vilkår.

Vipps: Vipps tilbyr enkel betaling med mobilen. Etter at du har fylt inn leveringsadresse og telefonnummer vil du bli sendt til Vipps-appen for å bekrefte kjøpet ditt, her kan du også velge hvilken konto du vil belaste. Les vilkårene til Vipps.

Hvis du bruker Vipps eller betalingskort gjennom Klarna blir du belastet i det ordren blir sendt fra oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid. Dersom du velger å betale med Klarna Faktura, sendes faktura først etter at varene har blitt sendt fra vårt lager.

Ordrebekreftelse

Når du har lagt inn en ordre hos oss vil du straks motta en ordrebekreftelse på e-postadressen du oppga ved bestilling. Ordrebekreftelsen er å anse som at ordren har gått igjennom og at betalingen er blitt godkjent. Du må se over denne og gi oss beskjed umiddelbart om noe skulle være feil. Etter at ordren er sendt er det ikke mulig å endre adresse eller annen informasjon. 

Levering

Når vi mottar din bestilling, sendes varen normalt innen 2-3 virkedager. Du vil motta en sendingsbekreftelse via e-post når varene er sendt. 

Små pakker leveres normalt rett i postkasse eller -boks. I noen tilfeller, for eksempel om postkassen/-boksen skulle være full, vil pakken måtte hentes på ditt lokale postkontor. Du vil i så fall motta en hentemelding/-kode for sendingen.

Sendinger rett til postkasse er ikke forsikret, og det er ditt ansvar som mottaker å påse at postkassen er tilstrekkelig sikret mot tyveri og lignende. Dersom en forsendelse skulle forsvinne etter å ha blitt utlevert, er Sileco AS ikke ansvarlig for å erstatte eller kreditere sendingen. Sendingen er å anse som utlevert når sporingsstatus for forsendelsen viser Sendingen er utlevert eller Sendingen er utlevert i postkassen.

Du som kunde er ansvarlig for å hente sendingen når den er kommet frem. Sileco AS er ikke ansvarlig for å sende ut melding om henting. Posten returnerer uavhentede sendinger automatisk dersom sendingen(e) ikke er hentet etter 14 dager. PostNord returnerer uavhentede sendinger etter 7 dager.

Dersom du ikke er hjemme til avtalt tid (ved hjemlevering), ikke henter ut pakken på postkontoret, eller sendingen av en annen grunn returneres til oss uten forhåndsavtale om bruk av returrett vil du bli belastet et gebyr pålydende kr. 200,- i tillegg til returfrakt pålydende kr. 79,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer eller via Klarna avhengig av betalingsmetoden du valgte da du betalte.
Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.

Fra tid til annen hender det at forsendelser blir borte på veien. Dersom dette skulle skje, vil vi sende en ny pakke til deg kostnadsfritt. Ved å plassere en ordre aksepterer du at dette er første løsning ved denne type hendelser.

Varer som returneres fra postkontor grunnet utløp av hentefrist er ikke forsikret og du vil ikke refunderes om sendingen(e) ikke skulle komme frem tilbake til oss.

Sileco.no kan ikke levere til Svalbard eller Jan Mayen.

Priser

Prisene på våre produkter er i norske kroner og inkluderer alle avgifter. Prisene er tilgjengelig på våre nettsider og gjelder inntil endring skjer.

Forbehold om feil

Vi tar forbehold mot skrivefeil, tekniske feil, prisendringer og utsolgte varer. Vi påberoper oss retten til å endre farge på en eller flere varer i bestillingen ved behov, samt retten til å kansellere ordren i sin helhet. Innholdet på nettsiden kan endres av oss uten forvarsel.

Kommunikasjon

Kunden samtykker i at vi kan bruke enhver kommunikasjonsform, herunder brev, telefon, e-post og SMS. Ved bestilling vil du motta en bekreftelse på kjøpet via e-post eller SMS.

Av og til benyttes SMS og nyhetsbrev for å gi kunder opplysninger om ordre, leveranse, gode tilbud og annen relevant informasjon. Dersom kunden i fremtiden ikke ønsker slik informasjon kan kunden reservere seg hos kundeservice.

Personopplysninger

Vi behandler alle våre kunders personopplysninger konfidensielt i henhold til personopplysningsloven. Vi verken selger eller videreformidler dine personopplysninger. Vi anvender disse opplysningene kun for å administrere ditt kundeforhold, sende deg din ordre og gi deg produktinformasjon. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som ligger til grunn i ditt kundeforhold, jf. personopplysningsloven § 18.

For mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger, se vår personvernerklæring.

Garanti

Sileco.no tilbyr 5 års garanti på alle produkter solgt på sileco.no direkte til sluttkunde. Garantien innebærer at vi erstatter produktet dersom det skulle gå i stykker innen 5 år fra kjøpsdato. Merk at garantien ikke gjelder dersom produktet ikke er blitt behandlet i henhold til våre Tips og råd for behandling av Sileco FreshSeal.

Angrerett og åpent kjøp

Angrerett
Angrerettloven gir deg 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen.

Du som kunde er selv ansvarlig for å betale alle kostnader knyttet til retur av en vare som du vil angre kjøpet på, jf. angrerettloven § 25.
Du er også ansvarlig for trygg retur av vare(r) så vi anbefaler deg å pakke varen godt og ta vare på kvittering for
frakt. Du kan bli belastet dersom produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. angrerettloven §25).
Forsendelser som returneres til oss via postoppkrav vil ikke bli hentet. Vi anbefaler å sende returpakker med sporing, da det fra tid til annen hender at brevpakker forsvinner på veien.

Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du (eller noen på dine vegne) mottok varen. Varen må deretter returneres til oss innen 14 dager fra du informerer oss om at du ønsker å angre kjøpet.

Åpent kjøp
Vi tilbyr hele 30-dagers åpent kjøp, noe som betyr at du innen 30 dager fra du har mottatt varen kan velge å returnere ordren din. Varene må være i en slik stand at de kan selges på nytt. Du må selv betale alle kostnader knyttet til å returnere produktene til oss.

Reklamasjon

Som forbruker har du reklamasjonsrett over mangler ved varen du har kjøpt i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Hvis du vil påberope deg en mangel må du gi oss beskjed om det innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen, hvis ikke mister du retten til å påberope deg mangelen.

Alle henvendelser vedrørende garanti eller reklamasjon skal skje skriftlig. Vi kan kontaktes på kundeservice@sileco.no.

Kundeservice

Vi har kundeservice på e-post hvor vi håndterer henvendelser vedrørende våre produkter og tjenester. Vår kundeservice kan nås på kundeservice@sileco.no og har åpent mandager og torsdager på virkedager mellom klokken 08:00 og 16:00.

Force majeur

Er Sileco AS eller dets partnere forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering – eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av -leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Sileco AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller der Sileco AS refunderer den mangelfulle vares kjøpesum.

Lovvalg og verneting

Eventuelle tvister avgjøres etter norsk rett. Konflikter søkes løst i minnelighet. Tvister som ikke kan løses ved voldgift skal avgjøres av norske domstoler. Rett verneting er Oslo tingrett.

Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til Forbrukertilsynet.

Europakommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her.

Aksept og endring av vilkår

Vilkårene er gjenstand for endringer ved behov, offentlige endringer eller andre momenter som påvirker vilkårene. Nye vilkår vil bli tilgjengelig på vår nettside.

Ved å legge inn en ordre på sileco.no anses disse vilkår som akseptert av kunden.

Sist oppdatert: 12.02.2022

Handlekurv
Handle for kun 399,- til og få gratis frakt!
Handlekurven er tom